Wednesday, June 3, 2009

Hari Yg Malang

smlm...
hari selase...
pkul 4:30 a.m...
aku belum tido lg...
main2 ym ngan apek...
mmber aku...
beliau juga sgt hensem...
penuh dgn gaya, mutu dan keunggulan...
bosan tahap dewa telah m'buatkan aku mencabar apek pg lpak mnum ke kdai mamak bernama Mewah Bistro...
aku tau xder org yg ajk lpak minum pagi2 buta mcm tu..
tp aku buat....
apek sruh aku amik dier kat umah sbb moto dier dah kene blocked dgn kerete abg dier...
so aku pon start la moto aku utk pg amik apek kat umah dier...
lpas jer ambik apek..
aku terus bwk moto aku dgn laju nyer sbb xsbar nak melepak kdai mmak...
sedangkan itu lah aktiviti aku hari2 pada setiap ptg dan mlm...
okey...
odw utk ke kdai mmak tu, ader 4 traffic light...
traffic light pertama time aku lalu baru nak tukar warne jd merah, tp di mlaysia... merah adalah isyarat utk: YA! TEKAN MINYAK LAGI!....
traffic light kedua sudah sedia hijau menanti aku utk lalu, so xder masalah utk aku terus press minyak moto dgn laju.
traffic light ketiga adalah sedia ada merah, tp aku lnggar jgk, smbil bercakap sorg2 "ARRGGH..! LANGGAR JER WAN..! BKN NYER ADER POLIS PON PAGI2 BUTE NIE!" apek yg t'dengar kate2 aku td terus dgn bangge nyer m'buat bnyi siren polis m'gunakan mulut nyer... ya...! beliau bkn saja hensem dan kacak, malah beliau juge b'bakat utk membuat bnyi yg aneh2 belaka m'gunakan mulut beliau... aku juge turut serta memeriahkan majlis td...

weeeeeeeeeeeeeeeeeuuuuuuuuuuuu...! weeeeeeeeeeeeeeuuuuuuuuuuuuu...!!!! thotttttt...! thoooottttt..!!

aku buat lagi kuat dr apek siap ader bnyi horn polis lg...
setiba nyer kami di traffic light terakhir, aku b'henti... sbb aku nmpak ader keter di blakang aku...

tibe2 kerete itu terus b'henti disebelah aku smbil b'kata "WOI! BERHENTI TEPI JAP!"
aku rase korg tau saper yg ckp tu...
iye... encik polisi tlah berjaya memberkas aku dgn apek yg konon nyer berlagak sprti polis yg hebat... tp mujurlah... syukur kpd tuhan... polis tu x dgr bnyi siren polis buatan aku dan apek...
kalo dier dgr.. habis aku dgn apek kene tido hotel xpyah byar, ko just kene call mak bpak ko je utk check out...
nasib baik polis tu xsaman... aku dah pning kpale nak pkir duit..
hahahahhaa...
polis tu tnyer kat aku mcm nie...

polis: apsal yg td ko langgar, yg ni ko x langgar..?
aku & apek: HA? HA?
polis: apsal yg td ko langgar, yg ni ko x langgar..?
aku & apek: HA?! HA?! (abg polis dah buat mk ganas dier)
aku: xder cik.. kitorg nak cpt... lpar sgt dah nie... mak sy pesan.. kalo lpar jgn tahan lame2 sgt... pg jer mkn...
apek: betul tu cik..!
polis: ko pg salin no casis moto ko skang... nah..! ko amik fail aku nie..!
aku: sy kene salin cik..?
polis:ha..! ko la..! apsal..?! no casis pon xtau kat maner..?!
aku: tau cik..! kat roadtax tu ader...
polis: ha..! bagus2..! bak sini ic korg..!

aku ngan apek pon t'kial2 tgu polis tu check record kalo2 kitorg nie ader kes dl...
t'nyata lah kitorg nie mmg baik... hahahahaa...

polis: nah..! ambik balik ic korg nie..!
aku & apek: terime kasih cik..!
aku: sy jnji xkan buat lagi..!

aku xpecaye ayat last tu kluar dr mulut aku.... haaahahaha...! apek siap gelak2 lagi..
lpas tu.. aku ngan apek pon terus lpak...

time aku nak hantar apek balik pulak... aku bwh la moto slow2 sb nak rase angin bayu embun pagi... smpai jer aku kat kawasan umah apek... tibe2..! WOOOOFF..! WOOOOFF..!! WOOOOFFF..!

apek: wei! wan! wan! wan..! dier kejar kiter wan..! kiwak la..! (smbil b'muka suspen dan peluk aku tahap kuat yg boleh m'nyebabkan usus perut aku pecah...)
aku: ha..?! (smbil toleh ke blkang)
apek: dier kejar kiter lagi wan! dier kejar lagi!
aku: ah..! anjing nie..! jauh nyer dier kejar kiter...! kuat pulak dier..!
apek: laju lagi wan..! laju lagi...!
aku: dah xbleh laju dah pek..! kiter naik bukit nie...!

tibe2 anjing tu terus stop.. dier xkejar dah... penat kot..

apek: ha..! tau pon ko penat..! anjing pnyer anjing!
aku: dah xder dah ke..?
apek: xder dah..!

aku dgn apek t'gelak giler babi lpas tu..
t'bahak2 smpai jiran2 apek nak t'jage dah..
aku mmg xbleh lupe kejadian semalam..
hahahahahaha...
sgt lawak..
hahahahahaahahaahhahahahahaha..!

No comments: