Sunday, April 5, 2009

Sukar

harapan...

mengharap...

impikan...

kerap terbit dalam komputer pemberian yg ESA...

tetapi aku diajar dari kecil...

tidak semua yang kita hendak akan jatuh ke riba...

harapan, mengharap, impikan...

sekiranya kita dapat ia...

bersyukur lah kita hendaknya pada yg ESA...

aku masih mencari diri aku...

cuba utk menperbaiki apa yang baik pada diri aku...

beberapa detik yang lepas...

yg ESA uji aku lagi...

DIA menguji kesabaran aku...

DIA membalas kembali dendam NYA atas perbuatan silam aku...

aku terduduk kejang selepas menerima pembalasan...

tunai di muka bumi oleh yg ESA...

DIA maha adil...

selari masa nya aku terima pembalasan dari yg ESA...

aku hampir-hampir berang...

nak aku pekik kan saja...

tp aku masih ada kewarasan dihati...

sekarang baru aku sedar...

beza antara waras dihati...

dan waras di akal...

cukup berbeza...

sekarang aku sedang berfikir...

hendak aku tolak rancangan asal dan bina rancangan baru...

atau...

setia dengan rancangan asal dan memperbaiki...

sebelum ini aku sering kali tidak memikirkan sesuatu yg serius...

aku hanya bergelak dan berketawa...

masih mencari....

No comments: